Ja mám, kto má? Rytmy

Neohodnotené
 
Novinka Tip Zväčšiť
 

Spestrite deťom hodiny hudobnej výchovy a hudobnej náuky o hru s hudobnými rytmami.

Dostupnosť Skladom (2 ks)
€16    
Značka Kateřina Hrabíková
Kategória Didaktické hry a pomôcky
 

Sprestrite deťom hodiny hudobnej výchovy hrou s hudobnými rytmami.
Jednou hrou sa to však nekončí – pozrite sa nižšie do popisu. Vďaka priloženému letáku môže karty využiť aj jednotlivec doma so svojimi blízkymi.
Komu je hra určená:
Hru využijú žiaci aj učitelia 3. ročníka, kedy sa prehlbuje učivo hudobnej výchovy a náuky. Využiteľná je aj na ZUŠ.
Produkt obsahuje:
● 45 hracích kariet + záložku do knihy
● pravidlá + nápady na ďalšie využitie, prehľad
● úžasne praktickú krabičku
Na kartách sú znázornené 2 rytmy vo štvordobom takte.
Princíp hry je jednoduchý. Karty na seba nadväzujú podľa konkrétnych rytmov.
Hru využijete ako v skupine detí, tak aj vo dvojici. Ale aj jednotlivec môže robiť rôzne aktivity, ktoré sú obsahom priloženého návodu.
Príjemný pevný papier vám nedovolí pustiť karty z rúk. A veľkou výhodou je, že sa nedajú len tak ľahko poškriabať a pokrčiť. Vydržia tak nápor aj mladších žiakov.
________________________________________
Čo sa deti naučia:
● pracovať s rytmickým stvárnením skupín nôt v 4-dobom takte
________________________________________
Základné pravidlá:
Vopred upozornite, že budeme pracovať v 4-dobom takte. Všetky karty rozdeľte medzi hráčov. Tí si ich rozložia pohodlne pred seba. Nevadí, keď ich spoluhráči navzájom vidia. Na každej karte má hráč obrázok niekoľkých nôt a pomĺk („ja mám“) a v spodnej časti je zase iná skupina nôt a pomĺk („kto má?“).
Začína ten, kto dostal kartičku s úvodným textom „Prvá karta!“ a opýta sa: „Kto má tento rytmus?“, ako je uvedené v spodnej časti karty. Vytlieska ho. Na otázku reaguje hráč, na ktorého karte sa nachádza zobrazenie toho istého rytmu, a položí otázku podľa spodnej časti svojej karty.
Karty na seba nadväzujú a vytvárajú rad.
________________________________________
Aktivity pre jedného hráča:
● zoradí za sebou niekoľko kariet, príslušné rytmy zapíše do notovej osnovy a potom ich vytlieska, vyslabikuje alebo zahrá
________________________________________
Aktivity pre skupinu:
Skladatelia: Skupiny dostanú pracovný list s notovou osnovou a určitý počet kariet. Pomocou kariet vytvoria kombinácie rytmov pre 4/4 takt a zapíšu ich do notovej osnovy. Navzájom si ich potom vytlieskajú.
Tichá pošta: Triedu rozdelíme na dva rady. Prvému v rade učiteľ ukáže kartu s rytmom. Hráč ho pošepky povie ďalšiemu (pomenuje jednotlivé noty a pomĺky), ten ďalšiemu, až slová doputujú k poslednému v rade, ktorý pôjde k stolu a medzi kartami vyberie kartu so zodpovedajúcim rytmom.
Bingo: Na stôl rozložte 15 kariet obrázkom nahor. Každý dostane prázdnu kartu pre hru bingo (3×3), do ktorej si zapíše 9 rôznych rytmov (z hornej časti) podľa vlastného výberu. Karty sa otočia obrázkom nadol a nasleduje losovanie. Učiteľ obrázky neukazuje, ale pomenúva. Deti postupne škrtajú príslušné symboly na svojich kartách. Víťazí ten, kto má ako prvý vyplnený stĺpec, riadok alebo uhlopriečku.
Plácačka: Deti sa rozdelia na dve skupiny. Učiteľ rozloží karty s rytmami na stôl a pozve k nemu vždy dvoch protihráčov, ktorí dostanú plácačku na muchy. Učiteľ vytlieska rytmus z hornej časti niektorej z kariet. Kto prvý pleskne správnu kartu, získava pre svoju skupinu bod. Hráči sa po každom kole vystriedajú.
Hudobný diktát: Dvojice dostanú sadu kariet. Jeden z dvojice si vyskladá karty vedľa seba a nadiktuje ich druhému. Ten ich zapíše do notovej osnovy a potom vytlieska spoluhráčovi. Po úspešnom splnení si úlohy vymenia.
Nájdi parťáka: V tejto hre je zásadné značenie šípkami v ľavom dolnom rohu. Karty sa rozdajú medzi hráčov. Každý sa pozrie, aký má 4-dobý rytmus. Keď šípka smeruje nahor, vyberá rytmus z hornej časti karty. Keď šípka smeruje nadol, tak zo spodnej časti karty. Spustí sa metronóm a hráči naraz vytlieskavajú rytmus zo svojej karty. Zároveň počúvajú, čo tlieskajú ostatní. Cieľom je nájsť podľa sluchu parťáka a vytvoriť dvojice.
Ozvena: Jeden zo skupiny vezme vrchnú kartu z balíčka a vytlieska rytmus. Ostatní po ňom opakujú.
Prihorieva: Hry sa zúčastní celý kolektív. Jedno z detí ide za dvere, učiteľ zatiaľ schová kartu a zadá triede pieseň, ktorú spievajú. Keď sa hráč ku karte približuje, trieda spieva hlasnejšie. Keď sa naopak vzďaľuje, spev slabne. Po nájdení karty žiak vytlieska príslušný rytmus a skupina ho zopakuje.

Buďte prvý, kto napíše príspevok k tejto položke.

Pridať komentár
Nevypĺňajte toto pole:
Bezpečnostná kontrola